Bambuhuonekalujen hoito-ohje

Bambuhuonekalut ovat ihania tunnelmanluojia ja terassien kaunistajia, mutta etenkin ulkona käytettynä ne kaipaavat huoltoa ja hoitoa, kuten muutkin luonnonmateriaalit. Olemme kirjoittaneet ohjeen bambun hoitoon, jotta saat niistä pitkäikäisen kaverin.

TIETOJA BAMBUSTA

Bambu kasvina

Bambu tuotetaan ja kasvatetaan kestävästi. Bambu on maailman nopeiten kasvava kasvi, joten se tuottaa suuren määrän hiilidioksidia ja leikkaamalla kasvaa uudelleen nopeasti. Tällä tavalla bambu on loistava vaihtoehto hitaammin kasvavalle ja resursseja vaativalle kovalle puulle. Bambu ei vaadi minkääntyyppisiä torjunta-aineita tai lannoitteita kasvaakseen tehokkaasti. Bambulla on siis hämmästyttävä luonnollinen kasvukyky.

Tine K Homen bambukalusteiden tuotantoon valitut bambupylväät tarvitsevat 60 päivästä 4 vuoteen täysikasvuisiksi kasvaakseen.

Kasvista huonekaluksi

Tine K Homen tuotannossa käytettyä bambuta jalostetaan mahdollisimman vähän. Emme käytä mitään haitallisia kemikaaleja bambun käyttöiän keinotekoiseen pidentämiseen. Tine K Home -tuotantoon valittu bambu tuodaan työpajoille suoraan paikallisilta pelloilta.

Ensin bambu keitetään mahdollisten hyönteisten hävittämiseksi bambun sisältä. Bambun kiehuminen auttaa myös kovettumisessa, kun kiehumisprosessiin lisätään luonnollista suolaa. Suola auttaa bambun huuhtelussa ja steriloinnissa prosessin aikana. Keittämällä uutetaan myös liiallinen kosteus, mikä on välttämätöntä bambun kovettumiselle. Kiehumisen jälkeen bambu kuivataan auringossa. Kuivumisaika voi vaihdella Vietnamin sääolosuhteiden mukaan.

Kuiva bambu valmistetaan käsityönä perheomisteisissa työpajoissa. Näiden työpajojen kanssa Tine K Home on tehnyt yhteistyötä vuosia. Lopuksi jokainen bambuhuonekalu käsitellään vesipohjaisella luonnon puuöljyllä.

Bambuhuonekalujen hoito

Suosittelemme, että huollat ​​huonekaluja erikseen myytävällä puuöljyllä 1-2 kertaa vuodessa. Tine K Home -bambukalusteiden käyttökokemuksen varmistamiseksi saatavilla on myös täydentävä vedenpitävä suoja. Käytä sitä tai muuta vastaavaa suojaa peittämään tyynyt ja huonekalut yöksi, sateella ja talvikaudeksi.

Bambu, kuten mikä tahansa muu luonnonmateriaali, vaatii hoitoa pysyäkseen kauniina ja kestävänä. Tässä on muutamia vinkkejä uuden huonekalusi pitkäikäisyyden varmistamiseksi:

  1. Käytä vedenpitävää suojaa öisin, sateella ja talvikauden aikana. Älä jätä tyynyjä suojan alle pitkäksi aikaa tai pitkien rankkasateiden aikana.
  2. Vaikka bambukalusteesi on käsitelty vesipohjaisella Woca®-luonnon puuöljyllä, paikallisten sääolosuhteiden vuoksi saattaa esiintyä hometta ja huonekalujen huuhtelu voi olla tarpeen. 
  3. Suihkuta tai painepese kevyesti miedolla teholla. Voit myös pestä kalusteesi käsin miedolla pesuaineella ja sienellä.
  4. Pyyhi roiskeet heti pois tahrojen syntymisen estämiseksi. Voit käyttää mitä tahansa mietoa pesuainetta.
  5. Pesun ja kuivumisen jälkeen suosittelemme, että levität vesipohjaista Woca ® -luonnon puuöljyä tai vastaavaa. Valikoimissamme on Woca ® -luonnon puuöljyä.
  6. Säilytä bambukalusteita kuivassa ja ilmastoidussa paikassa talvikauden ajan.
    Ostoskorisi on tyhjä

    Toimitusehdot

    Nämä toimitusehdot ovat voimassa 27.3.2020 alkaen.

    Verkkokauppa

    Cafelatte Lifestyle (Y2239041-7) verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Cafelatte Lifestyle on suomalainen yritys, jonka myymälä sijaitsee Kauppakeskus Ainoassa, Tapiolassa, Espoossa.

    Tilaaminen

    Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

    Maksaminen ja maksutavat

    Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

    Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
    Innova 2
    Lutakonaukio 7
    40100 Jyväskylä
    Puhelin: 020 718 1830
    www.paytrail.com

    Tilaus- ja maksuvahvistus

    Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpotilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

    Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

    Cafelatte Lifestyle

    tilaukset@cafelatte.fi

    tel 044 231 8823

    Toimitustavat ja -kulut

    Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä, koosta ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

    Postipaketin hinta määräytyy painon ja paketin koon mukaan.


     Nouto Postin, Matkahuollon tai PostNordin pakettipisteeltä maksaa noin

    • 2kg saakka  8,90€
    • 10kg saakka  9,90€
    • 30kg saakka  16,90€

    Kotiinkuljetus maksaa noin

    • Pikkupaketti (mahtuu postilaatikosta sisään) 6,90eur
    • 2kg saakka  12,90eur
    • 10kg saakka  20,90eur
    • 20kg saakka  25,90eur

    Suurempien ja hankalanmuotoisten tuotteiden toimitus ja toimituksen hinta sovitaan erikseen.

    Muissa tapauksissa, jos toimituskulut ovat epäselvät, ota yhteyttä meihin sähköpostitse info@cafelatte.fi tai 040 5217836.

    Toimitamme tilaukset vain kirjeenä tai pakettina, jota voi seurata lähetystunnuksella.

    NOUTO MYYMÄLÄSTÄ

    Tilatut tuotteet voit myös noutaa toimituskuluitta myymälästämme 10 vuorokauden sisällä siitä, kun olet saanut meiltä Tuote noudettavissa -ilmoituksen. Lähetämme siis sähköpostitse ilmoituksen, kun tilaus on valmiina noudettavissa. Jos haluat noutaa tuotteet myöhemmin kuin 10 vuorokauden sisällä, olethan meihin yhteydessä.

    Haluamme säästää luontoa, joten pakkaamme lähetykset pääosin kierrätyslaatikoihin.

    Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

    TOIMITUSAIKA

    Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta kolmeen (1-3) arkipäivää. Jos tuote on loppunut tilapäisesti tai kokonaan niin ilmoitamme asiasta viipymättä. Ilmoitamme myös, jos toimitusaika on arvioitua pidempi.

    Palautusehdot ja -ohjeet

    Asiakkaalla on verkkokauppaostoissa Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Elintarvikkeilla eikä hygieniatuotteilla eikä  ole vaihto- eikä palautusoikeutta. 

    Voit palauttaa verkkokaupasta ostamasi tuotteet meille kaupalle ilman palautuskuluja. Postin kautta tulleista palautuksesta perimme palautuksesta meille aiheutuneet palautuskulut (tyypillisesti 8,90eur).

    Myymälässä tehdyissä ostoissa meillä 14 vuorokauden vaihto-oikeus kuittia ja myyntikuntoista tuotetta vastaan. Myymälässä tehdyissä ostoissa alennustuotteilla, elintarvikkeilla ja hygieniatuotteilla ei ole vaihto-oikeutta.

    PALAUTUSOHJE, KUN PALAUTAT TUOTTEEN/TUOTTEET POSTITSE

    Jos olet palauttamassa tuotetta, ilmoita siitä meille sähköpostitse tilaukset@cafelatte.fi ennen lähettämistä. Pyydettäessä saat meiltä vielä erikseen ohjeet, joita seuraamalla voit palauttaa lähetyksen.

    Pakkaa palautettava tuote hyvin ja lisää lähetykseen tuotteen mukana tullut kuitti/lähetyslista tai kopio siitä.

    Kirjoita paketin päälle alla oleva, vedä selkeästi yli kaikki paketin päällä olevat aikaisemmat lähetys/osoitetiedot - ja vie paketti Postiin. Palautukset hoitaa meillä aina Posti.


    Asiakaspalautus 658965

    Cafelatte Lifestyle

    Tapionaukio 4, 02100 Espoo

    puh. 044 231 8823

    Lisää paketin päälle myös omat lähetystietosi.

    Kun myyntikuntoinen tuote on saapunut meille kaupalle, palautamme rahat tilillesi Paytrailin kautta mahdollisimman nopeasti. Rahapalautuksen käsittelyyn menee pankistasi riippuen muutama pankkipäivä. Palautuksesta perimme palautuksesta meille aiheutuneet toimituskulut (tyypillisesti 8,90eur).

    Muilla tavoin palautettuja lähetyksiä emme ota vastaan. Emme myöskään vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.

    Lunastamaton paketti

    Posti tai Matkahuolto säilyttää pakettia 7 päivää, jonka jälkeen se palautuu meille. Noutamatta jätetystä paketista veloitamme 25 euron käsittelymaksun tai meille aiheutuneet toimitus- ja palautuskulut. Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus. 

    Ongelmatilanteet

    Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti tilaukset@cafelatte.fi osoitteeseen. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.